021-91003839
تهران، سید خندان، خ برازنده، پلاک 56، واحد 112
تاریخ ایجاد : 1400/09/17
365 بازدید

استفاده از یک هارد درایو فیزیکی با VirtualBox VM

استفاده از یک هارد درایو فیزیکی با VirtualBox VM

استفاده از یک هارد درایو فیزیکی به همراه یک VirtualBox VM

اگرچه امکان ایجاد یک تصویر هارد دیسک مجازی از محتویات موجود درایو فیزیکی وجود دارد، اما ممکن است برای شما مفید باشد که مستقیما یک درایو فیزیکی را روی ماشین مجازی (VM) نصب یا راه‌اندازی کنید. در حالی که انجام این کار با رابط کاربری گرافیکی VMware و Hyper-V هنگام پیکربندی یک VM نسبتا آسان است، در مورد ایجاد یک دیسک فیزیکی VirtualBox یا یک دیسک خام VirtualBox در VirtualBox امکان‌پذیر نیست، زیرا این فرآیند به مقداری استفاده از CLI نیاز دارد.

VirtualBox ‌می‌تواند کل هارد دیسک‌های فیزیکی و همچنین تنها پارتیشن‌های انتخاب شده یک درایو را نصب کند. در آموزش امروز، ما تنها در مورد نصب کل هارد دیسک‌های فیزیکی VirtualBox بحث خواهیم کرد.

دسترسی به هارد دیسک خام VirtualBox

این روش VirtualBox «دسترسی خام به هارد دیسک» نامیده می‌شود. این امر به شما امکان می‌دهد مثلا یک هارد دیسک ثانویه یا USB خارجی را نصب یا راه‌اندازی کنید. ما نحوه انجام این کار را هنگام اجرای VirtualBox در دستگاه میزبان ویندوز، لینوکس یا Mac OS X نشان خواهیم داد.

اخطار: سعی نکنید پارتیشنی را که سیستم عامل میزبان را اجرا می‌کند با ماشین مجازی نصب یا بوت کنید، چرا که ممکن است منجر به خرابی شدید داده‌ها شود. و مهم نیست که کدام درایو یا پارتیشن را می‌خواهید نصب کنید، همیشه ایده خوبی است که پیش از ادامه از اطلاعات موجود روی هارد نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ابتدا باید یک ماشین مجازی در رابط کاربری گرافیکی VirtualBox ایجاد کنید. همه گزینه‌ها را مانند روال عادی انتخاب کنید، اما هنگا‌می‌که در مورد هارد مجازی از شما پرسیده شد، گزینه Do not add a virtual hard drive را انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید مسیر و شماره درایو درایو فیزیکی را که می‌خواهید نصب کنید پیدا کنید:

در ویندوز، Disk Management را باز کنید. شماره درایوهای مرتبط را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد و بعدتر آنها را به عنوان PhysicalDrive0، PhysicalDrive1 و غیره خواهید شناخت.

در لینوکس، دستور زیر را اجرا کنید: sudo fdisk -l لیستی از پارتیشن‌ها را مشاهده خواهید کرد. درایو مورد نظر را با فرمت dev/sda0، dev/sda1 و غیره یادداشت کنید.

در Max OS X از دستور زیر استفاده کنید: diskutil list لیستی از پارتیشن‌ها را مشاهده خواهید کرد. درایو مورد نظر را با فرمت /dev/disk0، /dev/disk1 و غیره یادداشت کنید.

اکنون CLI سیستم عامل خود را باز کنید. اگر از ویندوز به عنوان سیستم عامل میزبان استفاده می‌کنید، باید با استفاده از دستور زیر به دایرکتوری اصلی VirtualBox بروید:


cd C:Program FilesOracleVirtualBox

 

ایجاد هارد دیسک VirtualBox

اکنون می‌توانید دستور ایجاد فایل هارد مجازی که به درایو فیزیکی مورد نظر شما اشاره دارد را اجرا کنید. برای هر یک از مثال‌های زیر مطمئن شوید که نام‌های مورد نظر را بین فلش‌ها وارد کرده و علامت # را با شماره درایو مورد نظر خود جایگزین کنید.

در ویندوز:


VBoxManage internalcommands createrawvmdk -filename "C:Users<user_name>VirtualBox VMs<VM_folder_name><file_name>.vmdk" -rawdisk .PhysicalDrive#

در لینوکس:


VBoxManage internalcommands createrawvmdk -filename "</path/to/file>.vmdk" -rawdisk /dev/sda

در Mac OS X:


VBoxManage internalcommands createrawvmdk -filename "</path/to/file>.vmdk" -rawdisk /dev/disk#

 

این VMDK یک فایل بسیار کوچک خواهد بود که به سادگی به درایو فیزیکی شما اشاره می‌کند. اکنون می‌توانید VMDK را به VM خود متصل کنید. برای انجام این کار، رابط کاربری گرافیکی VirtualBox را باز کنید، VM مورد نظر را انتخاب کنید، روی تنظیمات کلیک کنید، روی Storage کلیک کنید، روی دکمه Add Hard Disk کلیک کنید، گزینه Choose موجود درایو را انتخاب کنید و سپس فایل VMDK را که ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید VM را اجرا کنید که از درایو فیزیکی که هنگام ایجاد فایل VMDK تعریف کرده‌اید بوت می‌شود.


نیاز به خرید سرور فیزیکی دارید؟ رسام سرور را در ذهنتان داشته باشید…