021-91003839
تهران، سید خندان، خ برازنده، پلاک 56، واحد 112
تاریخ ایجاد : 1399/09/19
348 بازدید

بررسی پردازنده های سرور HP در سه نسل 8 ، 9 و 10

بررسی پردازنده های سرور HP در سه نسل 8 ، 9 و 10

بررسی پردازنده های سرور اچ پی در سه نسل هشت، نه و دهم

بررسی پردازنده های سرور HP

از اصلی ترین ویژگی‌‌های سرورهای نسل جدید اچ پی ‌می‌توان به بالاتر رفتن کارایی پردازنده‌‌ها در سرورهای این شرکت اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی ظرفیت پردازنده های سرورهای اچ پی در نسل‌‌های هشتم، نهم و دهم بپردازیم و با مقایسه آنها به اطلاعات بیشتری در زمینه پردازنده سرورهای اچ پی دست یابیم.

توجه داشته باشید که سی پی یو های معرفی شده در این مقاله مربوط به سرورهای اچ پی سری 100 و 300 از دسته DL ‌می‌باشد. به دلیل بالا بودن حجم اطلاعات در مورد پردازنده های این سه نسل این مقاله در چند قسمت منتشر ‌می‌شود که در بخش اول آن قصد داریم به معرفی مشخصات اصلی آن‌‌ها و افزایش کارایی که در هر نسل دارند بپردازیم و در قسمت‌‌های بعد درباره تکنولوژی‌‌های بکار رفته در آن‌‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شرکت اچ پی در نسلهای مختلف از پردازنده های شرکت اینتل و سری Intel Xeon در سرورهای خود استفاده ‌می‌کند. البته در بعضی سرورهای نسل دهم از پردازنده‌‌های AMD استفاده ‌می‌شود که در ادامه به آن ‌می‌پردازیم.

برای کسب و کار خود نیاز به سرور دارید؟

یک تیم حرفه ای و آشنا به تمام سرورها و قطعات در شرکت رسام سرور آماده ارائه مشاوره رایگان می باشند.

مشخصات پردازنده های نسل هشتم

پردازنده های Intel Xeon که در نسل هشتم سرورهای اچ پی استفاده ‌می‌شوند از سری E5-2600 در ورژن‌‌های یک و دو (Intel Xeon E5-2600 v1 , Intel Xeon E5-2600 v2) ‌می‌باشد. حداکثر تعداد هسته پشتیبانی کننده در نسل هشتم دوازده هسته است که متعلق به پردازنده Intel Xeon E5-2697v2 ‌می‌باشد. پردازنده های این نسل نهایتاً از باس رم 14900MT/z پشتیبانی ‌می‌کنند.

بررسی پردازنده های سرور HP در سه نسل 8 ، 9 و 10

مشخصات پردازنده های نسل نهم

سی پی یو های Intel Xeon که در نسل نهم سرورهای اچ پی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند به مانند نسل هشتم از سری Intel Xeon E5-2600 ‌می‌باشند با این تفاوت که از ورژن‌‌های بالاتر (V3 , V4) در آن‌‌ها استفاده ‌می‌شود. حداکثر تعداد هسته سی پی یو در این نسل 22 ‌می‌باشد که متعلق به پردازنده Intel Xeon E5-2699 v4 ‌می‌باشد. سی پی یو های این نسل از حداکثر باس رم 2400MT/z پشتیبانی ‌می‌کنند.

بررسی پردازنده های سرور HP در سه نسل 8 ، 9 و 10

مشخصات پردازنده های نسل دهم

پردازنده های نسل دهم از تفاوت‌‌های بسیاری با نسل‌‌های قبلی برخوردار هستند؛ از این تفاوت‌‌ها ‌می‌توان به استفاده اچ پی از پردازنده های سری Intel Xeon Scalable اشاره کرد که در چهار خانواده زیر دسته بندی ‌می‌شوند.

  • Intel Xeon Scalable Bronze Series
  • Intel Xeon Scalable Silver Series
  • Intel Xeon Scalable Gold Series
  • Intel Xeon Scalable Platinum Series

حداکثر تعداد هسته پردازنده در این نسل 28 ‌می‌باشد، سی پی یو Intel Xeon Platinum 8280 یکی از پردازنده هایی است که از این تعداد هسته پشتیبانی ‌می‌کند. پردازنده های این نسل حداکثر از باس رم 2933MT/z برخوردار ‌می‌باشند. از نکات قابل توجه در مورد پردازنده سرور در این نسل ‌می‌توان به پشتیبانی از سی پی یو ها AMD در سرورهای سری پلاس کمپانی اچ پی مانند HPE Proliant DL380 G10 PLUS اشاره کرد که از این سری پردازنده ها پشتیبانی ‌می‌کنند که در قسمت‌‌های بعدی این مقاله کامل به آن‌‌ها ‌می‌پردازیم.

بررسی پردازنده های سرور HP در سه نسل 8 ، 9 و 10

قصد خرید پردازنده سرور دارید؟ با ما تماس بگیرید تا قیمت بروز دریافت نمایید.

حال با بررسی مشخصات کلی آن‌‌ها به این نتیجه ‌می‌رسیم که نسل نهم سرورهای اچ پی به طور متوسط از ظرفیت دو برابری از نظر تعداد هسته پردازنده برخوردار است. این افزایش ظرفیت در کنار افزایش پشتیبانی از باس رم تا 70% ، نشان ‌می‌دهد که نسل نهم نسبت به نسل هشتم از ظرفیت تقریبا دو برابری برخوردار بوده است.

در مقایسه کارایی سی پی یو های نسل نهم و دهم ‌می‌توان گفت سرورهای نسل دهم از ظرفیت هسته تا حدود 25% بیشتر نسبت به نسل نهم برخوردار هستند. باس رم پشتیبانی کننده در نسل دهم نسبت به نسل نهم از افزایش حدود 70% برخوردار است که مانند افزایش باس رم از نسل هشتم به نهم ‌می‌باشد. در قسمت های بعدی مقاله بررسی و مقایسه پردازنده های نسل دهم، نهم و هشتم اچ پی به تفاوت تکنولوژی‌‌ها و قابلیت‌‌های آن‌‌ها ‌می‌پردازیم و آن‌‌ها را مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم.

بررسی و خرید مدلهای مختلف پردازنده سرور:

خرید CPU سرور